קריטריונים חשובים להצלחת יישום CRM

יישום מערכת CRM הוא תהליך עסקי חשוב לכל עסק. ישנם הרבה גורמים שונים שיש להתחשב בהם כאשר מיישמים מערכת CRM חדשה. מאמר זה בוחן מספר גורמים קריטיים להצלחת יישום CRM:

ניתוח אסטרטגי: CRM היא אסטרטגיה עסקית המשלבת טכנולוגיה ותהליכים עסקיים כדי להעצים את הקשר עם הלקוחות ולהגביר את שביעות הרצון שלהם. לכן הגורם החשוב ביותר שיש להתחשב בו כאשר מיישמים מערכת CRM חדשה הוא האפיון התהליכי שמתאר כיצד תשתמש במערכת החדשה כדי לתקשר עם הלקוחות ולספק את דרישותיהם בהצלחה.

תכנון מוקדם: אסטרטגית ה CRM ותוכנית היישום חשובות לא פחות מהתוכנית העסקית ויש להתייחס אליהן בכובד ראש וברצינות. צור תכנית פרויקט ובצע אותה, התוכנית צריכה להיות ברורה וממוקדת. קבע לוח זמנים ליישום ויידע מראש את כל הגורמים המעורבים מה עומד להתבצע ומתי. תכנן את היישום בשלבים כך שיהיו מספר הצלחות בדרך וקצר את משך הזמן של ההטמעה ותחילת השימוש במערכת.

מניעת סיכונים והצגת תוצאות: ניתוח סיכונים יקטין בצורה משמעותית הפרעות לתכנית העסקית. הצגת תוצאות והצלחות מוקדם ככל האפשר יגבירו את שיתוף הפעולה של כל הגורמים המעורבים ובעלי העניין. הצגת הצלחות מהירות מוקדם ככל האפשר יתרמו רבות להצלחת היישום.

שיתוף לקוחות: אסוף משוב ומידע מהלקוחות הקיימים בדרך של סקרים או קבוצות מיקוד. יישם את התובנות מהמידע שייאסף מהלקוחות כדי לעצב ולתכנן שיפורים בתהליכים של פתרון ה CRM החדש.

עלויות היישום: תכנן ותקצב באופן ריאלי את עלויות היישום. מודל תוכנה כשירות (SaaS) מאפשר להוזיל את העלויות הכלליות (TCO), אבל עדיין יש עלויות רבות אחרות שיש להתחשב בהן. דאג לתחזית ריאלית של העלויות הצפויות מעבר לעלות הישירה של התוכנה. יש להביא בחשבון עלויות של הדרכת המשתמשים, תמיכה, התאמת התוכנה לדרישות (קסטומיזציה), וניהול התוכנה ואדמיניסטרציה.

 

הרשם חינם לעלון הטיפים שלנו, וקבל מידע חשוב לשיפור היעילות העסקית